FARSI  خانه


با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون دوچرخه سواری پیست دوچرخه سواری رشت افتتاح شد.              مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری              روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری در پیامی شهادت سردار فقید و شجاع اسلام را تسلیت گفت.              یوسف پولاب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان ایلام              آغاز مرحله اول سي‌وچهارمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري ايران-آذربايجان            

جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز

نامگذاری سال 1398
رونق تولید






مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی :
تور دوچرخه سواری ایران اقتدار نظام در حوزه ورزشی

220 دوچرخه سوار در تور دوچرخه سواری نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان رکاب می زنند/تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اقتدار نظام در حوزه مدیریت ورزشی را نشان می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: 220 دوچرخه سوار از 14 تیم خارجی و چهار تیم داخلی در بیست و نهمین دوره تور ایران (آذربایجان) رکاب می زنند.

سیدمحمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) که با حضور خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور ، ذکتر شبستری معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی ، سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان ، دکتر شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز ، مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی و مسئولین کمیته های ستاد برگزاری شد ، اظهار کرد: البته تاکنون حضور 13 تیم خارجی قطعی شده و فقط حضور تیم جمهوری آذربایجان قطعیت نیافته است.

وی اضافه کرد: این دوره از تور برای اولین بار در تاریخ برگزاری به صورت نیمه حرفه ای و در سطح 2-1 برگزار خواهد شد که در تمام دنیا 42 تور در این سطح برگزار می شود.

سید محمد شروین اسبقیان با تاکید بر اینکه تثبیت تور در جایگاه نیمه حرفه ای مهم ترین هدف ستاد برگزاری است، تصریح کرد: برای اولین با در تاریخ دوچرخه سواری کشور ، تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان پس از 28 سال برگزاری منظم و با فراز و نشیب های فراوان به جایگاه واقعی خود رسیده و در سال 2013 در دوره بیست و هشتم در بین 42 تور نیمه حرفه ای جهان قرار گرفت. این تور بایستی با برگزاری بدون نقص جایگاه خود را در بین تورهای نیمه حرفه ای حفظ و حتی ارتقاء دهد و تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اقتدار نظام در حوزه مدیریت ورزشی را نشان می دهد.

مدیر تور بیست و نهم خاطرنشان کرد: "فیلیپ مارین" از کشور بلژیک و نماینده UCI نظارت مستقیم بر روند اجرای تور در دوره بیست و نهم خواهد داشت که وی یکی از نمایندگان سختگیر اتحادیه جهانی است و بطور جدی برنامه های تور را رصد خواهد کرد، از این رو لازم است تور از لحاظ کمی و کیفی در سطح شایسته و قابل قبولی برای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برگزار شود.

وی گفت : ارتقاء تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است و این ارتقاء برای اولین بار ایران را به کشوری در جهان نشان خواهد داد که توانایی برگزاری رقابت های منظم و با امنیت بالایی را دارد.

اسبقیان گفت: بیست و نهمین دوره تور در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر و از بیست و هفتم خردادماه جاری تا یکم تیرماه سالجاری در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار می شود و مسیر ارومیه تا منطقه آزاد ارس در مرحله دوم با 210.3 کیلومتر طولانی ترین مسیر تور است.

وی افزود: هزینه برگزاری تور 15 میلیارد ریال برآورد شده که از این مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه اجرایی و پنج میلیارد ریال (120 هزار یورو) صرف هزینه جوایز و میهمانان و تیم های خارجی خواهد شد.

اسبقیان گفت: 240 نفر نیز کاروان 220 نفری دوچرخه سواران این دوره را همراهی خواهند کرد.

دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، اسلوواکی، دوکلاپراها و اکسپریمنت جمهوری چک، کلس اوکراین، اسکای دوبی امارات، وورال برگ اتریش، تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و آذربایجان به همراه پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

براساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) ، "فردریک چان" از هنگ کنگ به عنوان نماینده اصلی این اتحادیه و "فیلیپ مارین" از بلژیک به عنوان نماینده و ثبت کننده سطح تور در این رقابت ها حاضر می شوند.

"نورمن شل مردین" از انگلستان نیز همانند سال های گذشته به عنوان مشاور فنی و "درک رونی" از ایرلند برای کنترل امور دوپینگ در کاروان تور بیست و نهم حضور می یابند.

"مارتین بروان" از هلند و "لوک گی سون" از بلژیک نیز به عنوان داوران بین المللی تور از سوی اتحادیه به دبیرخانه تور معرفی شده اند.

از شرکت فتوفینیش "وتروکروس" فرانسه نیز "نیکولاس فیلیپو" و "ریمی ماکسیم" در کنار تور و رکابزنان خواهند بود و نتایج را ثبت و به ستاد و کمیته و ورزشکاران ارائه خواهند کرد.

گفتنی است بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری نیمه حرفه ای بین المللی ایران – آذربایجان از 27 خرداد در مسیر استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور 17 تیم خارجی و 5 تیم داخلی و زیر نظر اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری و فدراسیون دوچرخه سواری کشور برگزار خواهد شد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 26 خرداد 1393 - 13:49

تعداد بازديد: 379

کد:32257-1403



 

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.