FARSI  خانه


با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون دوچرخه سواری پیست دوچرخه سواری رشت افتتاح شد.              مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری              روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری در پیامی شهادت سردار فقید و شجاع اسلام را تسلیت گفت.              یوسف پولاب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان ایلام              آغاز مرحله اول سي‌وچهارمين دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري ايران-آذربايجان            

شنبه 7 ارديبهشت 1403

کلام روز

نامگذاری سال 1398
رونق تولید






تور دوچرخه سواری ایران:
مروی اجمالی بر بیست و نه دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران(آذربایجان)

صدای طوقه های رکابزنان حرفه ای و نیمه حرفه ای در دور دریاچه ارومیه /تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) در29 سالگی با چهره ای جدید و رویکردی نیمه حرفه ای با نگاهی به سمت حفظ جایگاه.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ با آغاز رسمی بیست و نهمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) نگاهی اجمالی بر بیست و هشت دوره گذشته می تواند یاد آور مسیر طی شده تا حضور قدرتمند امروز باشد.

تور دوچرخه سواری آذربایجان كه 28 سال بدون وقفه برگزار و به یكی از معتبرترین تورهای قاره كهن تبدیل شده در حالی برای برگزاری بیست و نهمین دوره آماده می شود كه در سال 2013 و در دوره بیست و هشتم با تلاش شبانه روزی و کمک و حمایتهای مسئولین استانی و در راستای اعتلای نام ایران همیشه سرافراز و آذربایجان همیشه قهرمان پرور و ولایی توانست پس از 28 سال تلاش تمامی مدیران از سال 1365 به تور نیمه حرفه ای ارتقاء یابد و در بین تورهای نیمه حرفه ای جهان در سال 2014 و دوره بیست و نهم برگزار شوکه با تیم های مطرح خارجی بر كیفیت آن افزوده و آن را در ردیف یكی از نیمه حررفه ای برتر قاره آسیا قرار داده است.

حال در سال 2014 بیست و نهمین دوره تور در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر و از بیست و هفتم خردادماه جاری تا یکم تیرماه سالجاری در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار می شود .

تور بیست و نهم را متمایزترین و مهمترین سال برای تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان بایستی فرض داشت که در مرحله اول تثبیت این تور در جایگاه نیمه حرفه ای در سال 2015 و سالهای آتی و نشادن دادن ظرفیت این تور به تبدیل شدن به تور نیمه حرفه ای در سالهای گذشته و توانمندی مدیریتی و اجرایی ورزش کشور و آذربایجانشرقی به جهانیان .

بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجانشرقی در مسیر ارومیه تا منطقه آزاد ارس در مرحله دوم با 210.3 کیلومتر طولانی ترین مسیر تور است.
هزینه برگزاری تور 15 میلیارد ریال برآورد شده که از این مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه اجرایی و پنج میلیارد ریال (120 هزار یورو) صرف هزینه جوایز و میهمانان و تیم های خارجی خواهد شد.
240 نفر نیز کاروان 220 نفری دوچرخه سواران این دوره را همراهی خواهند کرد.

دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، اسلوواکی، دوکلاپراها و اکسپریمنت جمهوری چک، کلس اوکراین، وورال برگ اتریش، تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و آذربایجان به همراه پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

از هزاران واقعه به یادماندنی دفتر خاطرات 8 سال مقدس ، با افتخار میتوان به وقوع یک حرکت هدفمند ورزشی اشاره کرد آنقدر پویا و زنده است که هر ایرانی با هر نگاهی به آن از ارزش بی کران نهفته در بطن آن عمیقا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

در این حرکت کاملا جهت دار و با معنی و دقیقا بر گرفته از ادبیات آن روز حاکم بر دفاع مقدس می توان به انجام و آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با نام دور دریاچه ارومیه اشاره کرد و به جرات گفت در برابر بمباران های دشمن زبون آنچنان در سطح منطقه و حتی جهان تاثیرگذار شد که امواج آن گوش و چشم بدخواهان را کور و کر کرد و در مقابل دل میلیون ها ایرانی با ایمان و جوانان غرورآفرین آن را شادمان کرد.

با مطالعه منشور رشد و به پشتوانه 27 ساله این تور بین المللی ، تعریفی جدید در اعتلا و شان و جایگاه واقعی آن در سطح کشور ، اسیا و منطقه چنین شد که هر سال در فصل بهاران این حرکت ارزشمند ورزشی تداوم یافت تا جهانی شود و برای خود شناسنامه بین المللی گرفت و نشان داد که جوانان ایرانی در کنار دفاع از حریم کشور و ولایت و آرمان های دینی خویش ، هرگز ار رقابتها و ارتباطات بین المللی غافل نیستند و چون این حرکت بین المللی و با حضور جوانان سایر کشورها در کنار جوانان ایرانی و با رکاب زدن در جاده های پرطراوت و سبز آذربایجان میتوانند هر روز بر اعتبار ملی و جهانی و شایستگی های خو بیافزاید.

گرچه طی 27 سال گذشته این حرکت پویا و ارزشمند ورزش دوچرخه سواری با ناملایمات و بی مهر های مواجه بود و هرگز آن توجه بایسته به رشد روزافزون و ارتقاء کیفی آن نشده است ولی با همت والای مردان راستین خطه آذربایجان هر روز بر عظمت تور دوچرخه سواری آذربایجان افزوده شده است و بیست و هشتمین دوره آن با تمامی کارشکنی های دشمنان ایران اسلامی و مشکلات مالی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است با تمام توان و قدرت به سمت خلق حماسه ای دیگر پای میگذارد.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان)از یکم تا ششم خرداد ماه 92 و در مسیر استان های آذربایجان شرقی و آذربایجانغربی برگزار می شود همانند سال گذشته و به منظور ترویج پاكی و سلامت در ورزش شعار پاك پیروز شو را سرلوحه خود قرار داده است.

رقابت ركابزنان این دوره در شرایطی عادی و برابر یكی از اهداف اصلی این دوره از تور می باشد، از همین رو افسران آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی به عنوان ناظران این تور و كنترل دوپینگ بر تور نظارت خواهند كرد.

تعداد تیم های خارجی شركت كننده در این دوره از تور و همچنین سطح كیفی بالای دوچرخه سواران این تیم ها، نوید برگزاری تور با كیفیت بالا می دهد و این حساس بودن و سختی كار تك تك كمیته ها را گوشزد می كند.

تاكنون حضور 14 تیم خارجی كه برخی از آنها عناوین قاره ای نیز در كارنامه دارند قطعی شده و برخلاف دوره های گذشته، تمام كارهای ورود و خروج و روادید تیم ها، قبل از آغاز تور صورت گرفته است.

در دوره بیست و هشتم تیم پتروشیمی تبریز ، دانشگاه آزاد، آینده ، آینه زمانی تبریز و شهرداری ارومیه به عنوان تیم های داخلی به رقابت با ركابزنان تیم های خارجی اموری ویتا اوکراین ، دوکلا پراک چک ، بریسا اسپور ترکیه ، سی سی ان صربستان ، رودی پروجکت آلمان ، ترنگانو مالزی و شکر اسگورت ترکیه و تیمهای ملی الجزایر ، سوریه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، البانی ، هنگ کنگ و ازبکستان می پردازند.

به نظر می رسد شاخص ترین تیم داخلی حاضر در این رقابت ها تیم پتروشیمی تبریز باشد و هنگ کنگ و آموری ویتا و دوکلا پرا چک نیز به عنوان بهترین تیم خارجی این دوره از رقابت ها باشد.

رقابت دوچرخه سواران تیم های شركت كننده از قاره های مختلف جهان به ركابزنان داخلی در مسیرها و جاده های شگفت انگیز و بی نظیر آذربایجان به طبیعتی زیبا، این دوره از رقابت ها را دیدنی تر از دوره های گذشته خواهد كرد و شاید گام مهمی در راستای ارتقا سطح كیفی این تور در سطح جهانی باشد.

از نگاه آماری و در27 دوره گذشته، تیم پتروشیمی تبریز و احد كاظمی عنوان پرافتخارترین تیم و ركابزن را در اختیار دارند.

در مجموع بیست و هفت دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، احد كاظمی دوچرخه سوار تیم پتروشیمی تبریز با كسب پنج عنوان قهرمانی و تیم پتروشیمی تبریز نیز با شش عنوان قهرمانی، در صدر پرافتخارترین ركابزنان این تور جای گرفته است.

در دوره های گذشته این مسابقات، تیم های آذربایجان شرقی با 14، تهران و قزاقستان با سه و تیم های ایران الف، تركیه، سوریه، تركمنستان، كرمان و تایوان هر كدام با یك بار كسب عنوان قهرمانی، از بهترین های تیمی تور بوده اند.

همچنین تیم های آذربایجان شرقی هفت بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده اند و تیم تهران با سه بار و تیم های تركیه، قزاقستان و مركزی دو بار و ارمنستان، سوریه، قرقیزستان، اوكراین، خوزستان و خراسان هر كدام یك بار به این عنوان دست یافته اند.

در اولین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان كه در سال 1365 برگزارشد، آذربایجان شرقی الف در مجموع تیمی اول شد و خوزستان و آذربایجان شرقی ب در رده های بعدی قرار گرفتند.

در مجموع انفرادی این دوره نیز محمدرضا باجول از اصفهان قهرمان شد و داود زینالی از آذربایجان شرقی و عبدالقاسم رحمانیان از خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دومین دوره آذربایجان شرقی، تهران و اصفهان به همراه محمدرضا باجول از اصفهان، حسن میلانی و احد پورنیازی هر دو از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.

سومین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید و محمد رضا باجول از اصفهان، اكبر امجدی از آذربایجان شرقی و مهران صفرزاده از تهران عناوین اول تا سوم انفرادی را كسب كردند.

در دوره چهارم آذربایجان شرقی الف، خراسان و تهران اول تا سوم شدند و حسین محمودی و مصطفی چایچی از آذربایجان شرقی و علیرضا زنگی آبادی از كرمان عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.




">




در پنجمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، تیم های كرمان، آذربایجان شرقی و تهران در مجموع رده بندی تیمی و حسین محمودی از آذربایجان شرقی، عباس اسماعیلی از تهران و علیرضا زنگی آبادی از كرمان در مجموع انفرادی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دور ششم تور دوچرخه سواری آذربایجان كه همزمان با حضور تیم های خارجی در تور بود، تیم های سوریه، تركیه و آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند و در مجموع رده بندی انفرادی تامر آورال و آیهان آیتكین تركیه ای و جمال شیخونی از سوریه در سكوهای اول تا سوم ایستادند.

دور هفتم تور بین المللی آذربایجان، با قهرمانی آذربایجان شرقی الف به پایان رسید و تهران و كرمان به ترتیب دوم و سوم شدند و حسن شریف زاده از آذربایجان شرقی، خسرو قمری از مركزی و حسین اسلامی از كرمان به ترتیب رده های اول تا سوم جدول رده بندی انفرادی را كسب كردند.

در هشتمین دوره تور تیم های تهران، آذربایجان شرقی و تركمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم رده بندی مجموع تیمی را كسب كردند و كاستا كلف از تركمنستان، مجید وفایی از تهران و آذری از اصفهان رده های اول تا سوم انفرادی را از آن خود كردند.

تیم های تركمنستان، ارمنستان و آذربایجان شرقی رده های اول تا سوم دوره نهم را از آن خود كردند و دیمیتری كاتماكف از تركمنستان، مجید شیخ از سوریه و مانیس شبلونی از ارمنستان در مجموع انفرادی به ترتیب اول تا سوم شدند.




">




در دوره دهم نیز تیم های قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان شرقی الف به ترتیب اول تا سوم شدند و یوری چكف از قرقیزستان، وارلی تیتیف از قزاقستان و حسین عسگری از زنجان به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

در یازدهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان تیم های قزاقستان، فجر تبریز و تركمنستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و در انفرادی بلوزوف از قزاقستان، احد كاظمی از فجر تبریز و كوزنسوف از قزاقستان اول تا سوم شدند.

دوازدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با درخشش دوچرخه سواران قزاق همراه بود و در این دور قزاقستان، اوكراین و فجر تبریز به همراه آندره میزوروف ، وارلی تیتیف و بلوزوف هر سه از قزاقستان اول تا سوم شدند.

در دوره سیزدهم و در مجموع تیمی فجر تبریز ، قزاقستان و ایران الف و در انفرادی احد كاظمی و قادر میزبانی هر دو از فجر تبریز به همراه آندری كاشین قزاق اول تا سوم شدند.

چهاردهمین دوره نیز با قهرمانی مجدد فجر تبریز خاتمه یافت و تیم های آذربایجان شرقی و سوریه دوم و سوم شدند در این دوره احد كاظمی از فجر، حسین عسگری از آذربایجان شرقی و قادر میزبانی دیگر ركابزن تیم فجر تبریز به ترتیب رده های اول تا سوم مجموع انفرادی را كسب كردند.




">




در پانزدهمین دوره تور ، قادر میزبانی با پیراهن فجر تبریز اولین قهرمانی خود را به دست آورد و حسین ملكی و احد كاظمی دوم و سوم شدند در این دور تیم های آذربایجان شرقی، مركزی و تهران اول تا سوم شدند.

در دوره شانزدهم تیم های آذربایجان شرقی، قزاقستان و زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و احد كاظمی از آذربایجان شرقی، حسین عسگری از مركزی و وازگن گولیجانیان از ارمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم انفرادی را كسب كردند.

در هفدهمین دوره تیم های تركیه، پتروشیمی و سوریه در مجموع رده بندی تیمی مقام های اول تا سوم را كسب كردند و قادر میزبانی دوچرخه سوار ایرانی تیم تركیه، موتلو مرت از تركیه و احد كاظمی از پتروشیمی تبریز به ترتیب در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

دوره هجدهم این تور با قهرمانی تیم ایران الف به اتمام رسید و تیم های تركیه و پتروشیمی تبریز به ترتیب رده های دوم و سوم را كسب كردند، دراین مرحله احد كاظمی از پتروشیمی، مهدی سهرابی از ایران الف و پاول نوداك تركیه ای به ترتیب رده های اول تا سوم را به دست آوردند.




">




نوزدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با كسب سكوی قهرمانی توسط تیم پیكان تهران و قرار گرفتن تیم های پتروشیمی و قزاقستان در رده های دوم و سوم همراه بود و الكس كالیسف قزاق، سیدرضایی از كرمان و موتلو مرت ترك در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

در بیستمین دوره تیم های تایوان، پیكان و سوریه به ترتیب برسكوهای اول تا سوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفتند و قادر میزبانی ركابزن ایرانی تیم تایوان، احد كاظمی از پتروشیمی و دیوید مك كین از ایرلند به ترتیب مقام های اول تا سوم رده بندی انفرادی را كسب كردند.
در بیست و یكمین دوره تور بین المللی آذربایجان تیم های پتروشیمی، سوریه و عربستان اول تا سوم شدند و قادر میزبانی، احد كاظمی و حسین عسگری هر سه از پتروشیمی در جدول رده بندی انفرادی مقام های اول تا سوم را كسب كردند.

در دوره بیست و دوم این تور، تیم های آذربایجان شرقی الف، مركزی و آذربایجان شرقی ب بر سكوهای اول تا سوم قرار گرفتند و در رده بندی مجموع انفرادی رشاد عباس اف از جمهوری آذربایجان، زینال نوریزان از مالزی و فرهاد مختاری از آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بیست و سومین دوره تور نیز تیم های پتروشیمی، پیكان و ازبكستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و حسین عسگری و قادر میزبانی هر دو از تیم پتروشیمی و مهدی سهرابی از تیم مس كرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بیست و چهارمین دوره، تیم های پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اول تا سوم شدند و احد كاظمی، حسین عسگری و قادر میزبانی نیز عناوین اول تا سوم انفرادی را از آن خود كردند.




">




در دوره بیست و پنجم و در مجموع تیمی، پتروشیمی تبریز با 30 دقیقه اختلاف و با اقتدار و با مجموع زمانی 64 ساعت و 23 دقیقه و 18 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و هراكلیون یونان دوم و سوم شدند.

قادر میزبانی در این دوره گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربود و با 21 ساعت و 22 دقیقه و 25 ثانیه در مجموع شش مرحله به مقام قهرمانی تور بیست و پنجم دست یافت.
امیر زرگری ركابرن ملی پوش تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حسین عسگری ركابزن تیم پتروشیمی تبریز دوم و سوم شدند.
در بیست و ششمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان نیز تیم پتروشیمی تبریز برای چهارمین سال متوالی و پنجمین بار به عنوان قهرمانی رسید و تیم های NSP آلمان و MTN آفریقای جنوبی دوم و سوم شدند.

در مجموع انفرادی نیز مهدی سهرابی، حسین عسگری و قادر میزبانی هر سه از پتروشیمی تبریز سكوهای قهرمانی را تسخیر كردند.






در بیست و هفتمین دوره آن تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز برای ششمین بار پیاپی و ششمین بار در تاریخ برگزاری تور، عنوان قهرمانی تور آذربایجان را از آن خود كرد تا نشان دهد با جوانان تبریزی میتوان به قدرتهای برتر اروپا غلبه کرد.

در رقابت های این دوره كه با حضور 104 ركابزن از 14 تیم خارجی و پنج تیم داخلی و در شش مرحله برگزار شد، تیم پتروشیمی تبریز با 69 ساعت و 40 دقیقه و 56 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد و اندولسیای اسپانیا به ترتیب با 69 ساعت و 41 دقیقه و 45 ثانیه و 69 ساعت و 42 دقیقه و 41 ثانیه دوم و سوم شدند.

تیم پتروشیمی تبریز در دوره های بیست و یكم، بیست و سوم، بیست و چهارم، بیست و پنجم و بیست و ششم (چهار سال پیاپی) عنوان قهرمانی تور را كسب كرده بود.
در مجموع انفرادی این دوره از تور خاویر رامیرز از اندولسیای اسپانیا با 23 ساعت و 12 دقیقه و 41 ثانیه در صدر ایستاد و عباس سعیدی تنها از دانشگاه آزاد اسلامی با 27 ساعت و 13 دقیقه و 24 ثانیه در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت.

امیر كلاهدوز از پتروشیمی تبریز عنوان سلطان كوهستان این دوره از رقابت ها را از آن خود كرد و حسین ناطقی از همین تیم با 24 امتیاز در صدر رده بندی مجموع انفرادی ایستاد.

بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان بیست و دوم تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه جاری در شش مرحله و به مسافت 928 كیلومتر در مسیر استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار شد.

این تور سطح 2-2 اتحادیه جهانی دوچرخه سواری قرار دارد و جایزه نقدی آن 100 هزار دلار (75 هزار یورو) بود.

تیم های اندولسیای اسپانیا، آستانا قراقستان، ISD Lampre اوكراین، كونیا توركو شكر اسپور تركیه، OCBC سنگاپور، SCS آلمان، دوكلا پراهای جمهوری چك، Atacama پاراگوئه، سورن ازبكستان، BAYERN آلمان، رجیونال هلند، بریسا اسپور تركیه، PlanB استرالیا و تیم ملی سوریه به همراه تیم های پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی ، مس كرمان، منتخب اردبیل و علوم پزشكی آذربایجان غربی در این دوره حضور داشتند.






شاید بتوان دوره بیست و هشتم را نقطه عطف و یا دوره طلایی تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان نامید چرا که مهمترین اتفاق این رویداد مهم استانی و کشوری ارتقاء سطح تور از رده آماتوری در 28 سال برگزاری منظم به سطح نیمه حرفه ای و قرار گرفتن در بین 42 نیمه حرفه ای در جهان و حضور تیمهای قدرتمند و مدعی در این دوره بود.

اما با حضور این تیمهای مدعی همچنان پتروشیمی تبریز سرافرازانه و مقتدرانه در تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان به پیش می رفت و یکه تاز عرصه رقابتها بود و با قهرمانی خود در دوره بیست و هشتم به هشتمین عنوان قهرمانی خود دست یافت.

در مجموع انفرادی 6 مرحله تور بیست و هشتم که به مسافت 888 کیلومتر برگزار شد ، قادر میزبانی از پتروشیمی تبریز قهرمان شد و میلان کادلچ از دوکلا پراهای چک دوم شد و امیر کلاهدوز از پتروشیمی تبریز در رده سومی ایستاد.

در مجموع امتیازی آلویس کانکوفسکی از دوکلا پراهای چک ، حمید شیری از شهرداری ارومیه ، حریف صالح محمد از ترنگانو مالزی اول تا سوم شدند و در مجموع کوهستان قادر میزبانی و امیر کلاهدوز از پتروشیمی تبریز و وحید غفاری از آینه زمانی اول تا سوم شدند و در مجموع بهترین دوچرخه سوار آسیا قادر میزبانی و امیر کلاهدوز از پتروشیمی تبریز و حسین علیزاده از آموری ویتای اکراین بر سکوی اول تا سومی ایستادند.

در مجموع تیمی شش مرحله تور بیست و هشتم پتروشیمی تبریز قهرمان شد و تیم ملی ایران دوم شد و تیم دوکلاپرا جمهوری چک در جایگاه سومی ایستاد و آینه زمانی تبریز ، تیم ملی الجزایر ، تیم ملی ازبکستان ، شهرداری ارومیه ، بریسا اسپور ترکیه ، آینده ، جمهوری آذربایجان ، تیم ملی هنگ کنگ ، تیم ملی قزاقستان ، آموری ویتای اکراین – ایتالیا ، منتخب استان ها ، تیم ملی آلبانی ، تیم ملی سوریه ، سی سی ان صربستان ، ترنگانو مالزی چهارم تا هجدهم شدند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 27 خرداد 1393 - 06:37

تعداد بازديد: 516

کد:32263-1403



 

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.